Dwa Miecze

Trzeci weekend kwietnia jest zawsze ładny (podobnie jak trzeci weekend października). Sobotę wprawdzie przebałaganiliśmy remontując mój rower, ale zgodnie ze słowami piosenki "niedziela była dla nas". A więc 5:45 - pobudka, 6:00 wyjazd, 8:00 byliśmy na rynku w Nidzicy. Pogoda zapowiadała się znakomicie - niebieskie niebo i +3 stopnie o poranku mówiły jasno i wyraźnie - przyszedł wyż. Zostawiliśmy samochód i przesiedliśmy się na rowery i za chwilę tłukliśmy się już na miecze na krużgankach nidzickiego zamku.

Miecze były nieodłącznym elementem tego wyjazdu - wybieraliśmy się bowiem na Grunwald, a tam bez dwóch mieczy pojawić się po prostu nie wypada, szczególnie jak jedzie się od strony zamku w Nidzicy. Z resztą - nie ma co ukrywać - samo kręcenie pedałami to niezbyt atrakcyjna propozycja niedzieli dla współczesnego ośmiolatka. Zamek, Grunwald i miecze - to już brzmi lepiej. Rowery były więc nijako przy okazji - w końcu trzeba się było tam jakoś dostać, a wiadomo - samochód słabo udaje rycerskiego konia...

Wbrew moim obawom śniegu już nie było - po 6 miesiącach zimy ciężko było mi sobie wyobrazić że możliwy jest krajobraz bez śniegu - ale nawet w lasach drogi były suche i przejezdne i tylko gdzieniegdzie w głębokich cieniach zalegały jeszcze resztki białej brei.Krajobraz Mazur Zachodnich - to jest dokładnie to co lubię w trzeci weekend kwietnia. Rude trzciny, jeziora o głębokim kolorze i niezliczona sieć gruntowych nie-za-bardzo-piaszczystych dróg sprawiaja że te tereny należą bez wątpienia do moich ulubionych. Dotarliśmy na pola Grunwaldu wczesnym popołudniem. Korzystając z makiety i naszych mieczy odegraliśmy bitwę i zwiedziliśmy muzeum. Brak sklepu z pamiątkami był delikatnym zawodem - mieliśmy bowiem nadzieję na uzupełnienie naszego zapasu rycerskiej broni. Do Nidzicy dotarliśmy pod wieczór i jeszcze raz odwiedziliśmy zamek. To była bez wątpienia dobrze spędzona niedziela.

Udział wzięli:
  • Maciek Piłaciński
  • Piotr Piłaciński

Trasa - 69 km: Nidzica - Szerokopaś - Szkotowo - Ulnowo - Grunwald Muzeum - Stębark - Góry Lubiańskie - Ulnowo - Turówko - Wronowo - Januszkowo - Frąknowo - Wietrzychowo - Nibork Drugi - Nidzica